Röd

Så plötsligt händer de.
Solen kämpar och jag pressar.
Jag blir Röd.
Jag blir Stolt!
Andra rycker på näsan och klappar mig medömkande på axeln;
-Stackars dig som har bränt dig!
Men jag bara Ler.
Tänk att för första gången på... 10 år?!? så har jag faktiskt blivit röd.

Känns som den gången, då kollegora var så glada och stolta över att en gäst Äntligen fått mig att skämmas och bli röd om kinderna.
Tänk att jag inte bara kan skämmas, jag kan numera även bli Röd.
-----------------

På fredag är ett flyg till min bästis bokat.
Min bästaste bästis stad i hela världen.
Dom andra kallar henne bara för Bangkok.
Jag längtar så mycket att få återse alla gamla ansikten, alla gamla platser, alla gamla lukter och leenden.
Jag älskar henne, och jag vet att hon älskar mig minst lika mycket!


Tankar om mina tankar...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0