De som spökade inatt

Mitt i natten vakna jag av att en man pratar Mycket högt på ett språk jag inte förstår.
Swaihili? Finska? Eller månne de vara arabiska?
Hade de inte varit för att jag hört samme man, eller åtminstone på samma språk,
på ganska exakt samma plats vid samma tidpunkt för flera år sedan så skulle jag nog tvivla på vad jag faktiskt hörde.
Dessa bönerop.
Högljudda skrickande nästintill Rappande Böneutropp vid de mest olämpliga tidpunkterna.

Nu i efterhand undrar jag om jag ens hörde dessa i natt, eller om det bara var mitt medvetande att de Skulle komma som spökade i min sömn.
Teguilan hade gjort sitt antar jag.
Ett gäng främlingar på en stor balkong vid vattenbrynet.
Samtal om saker som inte hade någon alls betydelse, utan möjligen just där, just då.
Jobbigt Liv.... typ.









Tankar om mina tankar...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0