Kärlek i ord

---------------
Du är den mest högljudda, snabbpratande och färgsprakande människa jag någonsin träffat.
Du säger Fel saker vid helt fel tillfällen,
pratar först, tänker sen.
Du upprör och Lever om
- och jag Älskar det!
Du är påstridig och orädd, ärlig, vass och helt utan gränser.

Du, är den som din pappa sjöng "alltid påväg".
Men är nog ändå den djupaste av oss alla.
Med huvudet på skaft och hjärtat på rätt ställe, rör du om i grytan och jagar upp den korrekta och det som Är.

Med skriftens gåva du har, berör du många.
Du släpper in oss på djupet, där man "in real life" måste skrapa ganska hårt för att få se.

Du får mig att rysa, rysa av kärlek och glädje.
Du får mig att Hyscha och ibland skämmas.

Linda, må jag alltid ha känna dig.

///Madde

--------------

Jag tappade fotfäste när jag läst klart brevet.
Tårar som jag inte haft lagrade inom mig började strömma och benen tog mig till författaren.
Där satt vi i sekunder, som blev till minuter, som blev till en evighet-och bara kramades.
Kärlek, i vilken form den än uppenbarar sig- är faan helt fantastiskt!

Tankar om mina tankar...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0